måndag 16 januari 2012

Idrottsgalan.

Årets Idrottsgala är slut och jag är faktiskt lite besviken att inte Hellner fick Jerringpriset. Vem fan kollar på hästsport? Är det en sport?! Ursäkta.  Har aldrig tävlat på en hästrygg så kan väl egentligen inte uttala mig för mycket, men jag har stått på ett par skidor, tävlat och tränat och vet vad som ligger bakom längdskidåkning. Jag har hörde en gång för länge sen att simning och längdskidåkning är de mest konditionskrävande sporterna, men det vet jag ju inte hur sant det heller är eftersom jag inte har något som stödjer det. Fast sport är ju inte bara en mätning av kondition, det är ju så mycket mer, fysiskt, psykiskt,strategi, teknik, timing! Skidåkning vill säga.. ;) 

Hur vi lyckades rösta fram herr Bengtsson för Jerringpriset är en gåta för mig. Jag visste inte ens vem karln var förens i kväll! Therese Alshammar hade jag då hellre sett få priset! 

Tycker att citatet nedan är jvligt bra. Ja...hur i helvete har vi röstat egentligen?! 

"Idrottsgalan 2011... är över för den här gången och vi kan konstatera att svenska folket är fullständigt... hästtokiga. 50 procent av den röstande publiken lyfte fram Rolf-Göran Bengtsson till Jerringpriset och jag misstänker att Ridsportförbundet har jobbat hårt för det här. Jag har svårt att få ihop logiken. Förra åren vann Therese Alshammar för sin EM-medalj, samma år vann Marcus Hellner två OS-guld i Vancouver. I år når Alshammar, som tagit ett VM-guld och ett VM-silver, en tredjeplats och får stryk av Hellner som ”bara” vann ett VM-guld – i sprint.
Förklara för mig hur i helvete ni röstar!" /Marcus Leifby

Jag är ju dock en inbiten skidåkare så detta inlägg blir ju väldigt vinklat från min sida av saken. 

Gillar dock debatten om Lottas muskler... haha. 

Biffen Lotta. Bild tagen från Aftonbladet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar